Frågor och svar om bokning

Vi på ung scen/öst önskar att du och dina elever ska få ett så bra möte med teatern som möjligt. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor!

Så här bokar du!

När du som lärare bokar våra föreställningar rekommenderar vi att du först läser igenom informationen om den aktuella föreställningen och våra tips. Börja gärna på denna sida och klicka dig vidare. 

All bokning sker via Tix. Du hittar länkar dit under "På scen" i menyn och den föreställning som du vill boka. Du får en orderbekräftelse och en biljett som gäller för hela din klass. Vid behov kontaktar vi dig för att räta ut eventuella frågetecken. 

Vid bokning av våra klassrumsföreställningar vill vi att du först godkänner den tekniska checklista som gäller för föreställningen, innan du gör din bokning. Detta är för att säkerställa att ni kan uppfylla de villkor som gäller för tider, lokaler m.m., för att ni ska kunna ta emot oss. Du hittar den tekniska checklistan på sidan för den föreställning du ska boka. 


Avbokning

Vad händer om föreställningen måste ställas in?

Om du har bokat någon av våra föreställningar och vi tvingas ställa in, så kontaktar vi dig för att boka om så snart vi kan. Vi kontaktar dig då via telefon och mail.

I dessa tider kan en avbokning ske med kort varsel. Vi ber dig därför att vara uppmärksam på ifall vi försöker att nå dig i nära anslutning till ert bokade teaterbesök.

Behöver du ändra något i din bokning?

Kontakta oss så snart som möjligt om du vill ändra något eller behöver avboka ert besök. Maila oss på ungscen@ostgotateatern.se


Bild från föreställningen "Vi är nära".



Gå till hemsidan