Frågor och svar om bokning

Vi på ung scen/öst önskar att du och dina elever ska få ett så bra möte med teatern som möjligt och vill därför ha en personlig kontakt med dig som bokar en av våra föreställningar.

Så här bokar du!

När du som lärare bokar våra föreställningar rekommenderar vi att du först läser igenom informationen om den aktuella föreställningen och våra tips. Börja gärna på denna sida och klicka dig vidare. 

All bokning sker via Tix. Du får en orderbekräftelse och en biljett som gäller för hela din klass. Vid behov kontaktar vi dig för att räta ut eventuella frågetecken. 

Vid bokning av våra klassrumsföreställningar vill vi att du först godkänner den tekniska checklista som gäller för föreställningen, innan du gör din bokning. Detta är för att säkerställa att ni kan uppfylla de villkor som gäller för tider, lokaler m.m., för att ni ska kunna ta emot oss. Du hittar den tekniska checklistan på sidan för den föreställning du ska boka. 


Särskild information om covid-19 och våra föreställningar


Vi genomför våra föreställningar utifrån rådande riktlinjer från myndigheterna och instruktioner från våra ägare. Just nu innebär det att vi har begränsat antalet i publiken och spelar våra föreställningar för en skolklass per föreställning. Övrig publik hänvisas till särskilda föreställningar, utan skolpublik. Vi håller oss uppdaterade kring myndigheternas rekommendationer och anpassar verksamheten för att din vistelse på teatern ska vara trygg och säker. 

Läs aktuell information hur vi hanterar riktlinjerna på denna sida.


Vanliga frågor om klassrumsföreställningar

  • Vågar jag boka en föreställning till vår skola?

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anpassar våra turnerande föreställningar för publikens och vår trygghet. Under förutsättning att er skola tar emot utomstående besök, så bokar vi gärna in föreställningar hos er. 

Under bokningsförfarandet ser vi till att göra en tydlig överenskommelse med er om hur besöket ska gå till. Vid bokning av klassrumsföreställningen förmedlar vi särskilda villkor i en checklista, som vi ber dig att stämma av med dina kollegor inför vårt besök.

Om ni har några kompletterande frågor inför besöket kan ni alltid kontakta oss för vidare dialog: biljett@ungscen.se eller tel. 013-37 77 77.

  • Går det att hålla avstånd vid föreställningen?
    Vi ser till att 1,5 meters avstånd mellan personal och publik hålls så ofta det går, via tydlig kommunikation innan och under tiden som vi är hos er.

  • Vad kan jag göra själv?
    Ställ alla dina frågor när du planerar bokningen med oss. Inga frågor är konstiga!


Bild från föreställningen "Vi är nära".


Avbokning


  • Vad händer om föreställningen måste ställas in?
    Om du har bokat någon av våra föreställningar och vi tvingas ställa in, så kontaktar vi dig för att boka om så snart vi kan. Vi kontaktar dig då via telefon och mail.

    I dessa tider kan en avbokning ske med kort varsel. Vi ber dig därför att vara uppmärksam på ifall vi försöker att nå dig i nära anslutning till ert bokade teaterbesök.

  • Kan jag avboka föreställningen?
    Kontakta oss så snart som möjligt om ni behöver avboka ert besök. Maila oss på biljett@ungscen.se

Information om coronaviruset

På Folkhälsomyndighetens hemsida finns frågor och svar om till exempel symptom på smitta och hur viruset smittar: Frågor och svar om coronaviruset

Mat på scen

Det förekommer ibland mat i våra föreställningar. Vi använder aldrig nötter, jordnötter, mandlar eller sesamfrön på grund av hänsyn till allergiker.

Gå till hemsidan